Érthetetlen, hogy miért nőtt mintegy négyszeresére az Egert az M3-sal összekötő autóút beruházásának költsége, ráadásul a “felesleges”, több mint 10 kilométeres új aszfaltcsík megépítése a déli szakaszon jelentősen drágítja a fejlesztést, és komoly károkat okoz a térség gazdáinak – hangsúlyozta csütörtökön egri sajtótájékoztatóján Mirkóczki Ádám, a Jobbik országgyűlési képviselője.  

Költséghatékony akkor lenne a beruházás, ha az M25-ös autót becsatlakozna a Maklárt Füzesabonnyal összekötő már megépült elkerülő útba, melyet egy-egy sávval kellene csak bővíteni. Ezzel szemben a tervek egy újabb 10 kilométeres szakasz megépítését írják elő, amely jelentősen megdrágítja az építkezést, rááadásul 50 hektár termőföldet kell kisajátítani hozzá, melynek komoly vesztesei lehetnek a térség gazdái

– jelentette ki Mirkóczki Ádám.

A Jobbik országgyűlési képviselője kifejtette: a kisajátításért kínált összeg ugyanis nem fogja kártalanítani érdemben a gazdákat, illetve mintegy 50 gazda földjét ketté fogja vágni az autóút, ezért munkagépeikkel csak jelentős kerülővel és többletköltséggel juthatnak el egyik birtokukról a másikra.

Tekintsd meg Mirkóczki Ádámmal készített interjúnkat (a cikk folytatódik a videó után):

Mivel az említett területen most még egy kapavágás sem történt, a Jobbik azt javasolja a kormánynak, hogy vegye figyelembe a gazdák érdekeit, és gondolja újra a tervet. Mirkóczki Ádám szerint ha az állam elveti a déli szakaszon a 10 kilométeres autóút megépítését az új, szintén felesleges, M3-as felhajtóval, minimum 10, de inkább 20 milliárd forintot is megspórolhat, melyet a környező települések infrastruktúrájának fejlesztésére fordíthat.

“Persze több, mint valószínű, hogy a kormány nem változtat a mintegy négyszeresére nőtt beruházáson, melynek hátterében korrupció állhat”

-tette hozzá Mirkóczki.  

Tekintsd meg a Jobbik országgyűlési képviselőjének teljes sajtótájékoztatóját (a cikk folytatódik a videó után)

“Az M25-ös bekötőút megépítése évtizedes probléma, és míg az előző, baloldali kormányok csak beszéltek róla, a Fidesz kormányzása alatt mindez valósággá válik”

– reagált a Jobbik sajtótájékoztatóján elhangzottakra Kovács Cs. Tamás, a Fidelitas egri elnöke. Azt írja: az M25-ös megépítése miatt gyorsabban érhetünk majd Budapestre, és több befektető is érkezhet. Hamarosan a ZF és a RUAG is Egerben bővít – összesen több, mint ezer munkahely jön létre a térségben.

A Fidelitas egri elnöke úgy véli: a Jobbik részéről nem szép, hogy az eredményeket csökkenteni akarja. Kovács Cs. Tamás úgy fogalmazott: inkább örüljön Mirkóczki Ádám is Eger és a kormány sikerének.

EZ IS ÉRDEKELHET

Két évet csúszik, és fizetős lesz az M25-ös – Íme a tervrajzok