Egy törvénytervezet szivárgott ki, amely átalakítaná a plakátpiacot – értesült az Index. A tervezet értelmében leszednék a 9 négyzetméternél nagyobb óriásplakát-helyeket, a hirdetőoszlopokról eltűnnének a nem közművelődési reklámok, a plakátragasztást pedig teljesen betiltanák.

A zsúfolt és áttekinthetetlen városkép miatt alakítaná át a plakátpiacot a kormány, legalábbis erről szól egy Index birtokába jutott minisztériumi törvénytervezet. A dokumentum szerint az óriásplakátoknak nem jutna reklámhely, hiszen 9 négyzetméterben maximálnák a reklámhely méretet.

További változtatás lenne, hogy a hirdetőoszlopokat csak közművelődési céllal lehetne használni, más reklámot nem lehetne ilyenekre tenni, reklámhordozóként csak utcabútorokat lehet alkalmazni, valamint plakátot ragasztani egyáltalán nem lehetne.

Fotó: Keller Richárd
Fotó: Keller Richárd
Az Index szerint az átalakítás legnagyobb vesztesei Simicska Lajos, valamint a JCDecaux nevű francia multicég lennének.

A tervezet nem tiltja be a villanyoszlopokról lógó hirdetéseket sem, ilyen reklámokat kirakni viszont egy cégnek, az ESMA Zrt.-nek van joga – ebbe a cégbe 2015-ben szállt be az agrár- és építőiparban egyre több lehetőséget kapó, Orbán Viktorral jóban lévő Garancsi István.

Érdekesség, hogy ezeket a reklámokat 2012-ben betiltotta a parlament, mondván, hogy elvonják az autósok figyelmét. Miután viszont Garancsi beszállt a cégbe, már nem érdekelte annyira a képviselőket, hogy milyen reklám lóg bele a sofőrök látóterébe, és feloldották a tiltást.

Az új szabályok viszont végleg rendeznék azt a harcot, ami a Simicska-Orbán szakítás után a Publimont hirdetőoszlopai körül zajlott.

 

Forrás: Mandiner