A napokban járta be a világsajtót egy hír, hogy 48 óra(!) alatt hoztak helyre egy óriási útbeszakadást Japánban. Íme a bizonyíték:
Persze nem tűnik túl fair-nek egy gazdasági nagyhatalom teljesítményéhez mérni az egri fejlesztéseket, már csak azért sem, mert egy gyorsforgalmi út megépítése jóval nehezebb, bonyolultabb feladat (tervezés, kisajátítás stb.), de ha azt nézzük, hogy az Európa Fővárosa címre pályázó városunknak egy sima kőlépcső felújítása is csaknem egy évbe telik, akkor jogos az összehasonlítás.
És akkor még nem beszéltünk a Lenkey-házról, amely nyilván szintén tartogat kihívásokat, nehézségeket az önkormányzat számára, hiszen egy elhanyagolt, romos épületből kell közösségi teret, emlékházat varázsolnia, de amikor rekordgyorsasággal nőnek ki a stadionok a földből, talán jogosan várható el, hogy több, mint a másfél évvel az ünnepélyes bejelentés után valami végre történjen a 170 négyzetméteres öt szobás épülettel.
2015. március 15-én Nyitrai Zsolt fideszes országgyűlési képviselő kezdeményezte, hogy az épületben a Rákóczi-szabadságharc, a 48-as és az 56-os forradalom relikviáit felhalmozva Lenkey János egri szülőháza legyen a Szabadság Háza, de az idén október 23-ra tervezett átadás a pályázati elbírálások elhúzódása (magyarán forráshiány) miatt elmaradt, és a heol.hu értesülése szerint akár egy évet is késhet a felújítás, átadás.
A helyzetet bonyolítja, hogy kitűnő honvéd tábornokunk szülőháza 2015 áprilisáig magántulajdonban volt, és birtoklója hagyta leromlani az épület. Így vehette meg, pontosabban sajátíthatta ki a város az amlített évben 15 millióért, és akkor 4 milliót el is költött állapotfelmérésre, és a teljes rekonstrukció megterveztetésére. Merthogy új vakolatra, burkolatra, nyílászárókra lenne szükség, a tetőszerkezetet is cserélni kell. A vakolatot még 2015-ben leverték, mert balesetveszélyessé vált.