Archív fotó
Archív fotó
Mintegy 3700 milliárd forintból bővül Magyarország gyorsforgalmi- és vasút hálózata 2022-ig, melynek részeként 2020-ig megépül a régóta ígért, Egert az M3-assal összekötő 2×2 sávos autóút  – hangzott el Homolya Róbert, Nyitrai Zsolt és Habis László közös egri sajtótájékoztatóján.

Soha nem látott mértékű, hazai és uniós forrás áll Magyarország rendelkezésére, hogy 2022-ig korszerűsítse és kibővítse gyorsforgalmi- és vasút hálózatát – hangsúlyozta Homolya Róbert Egerben.

A közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos kifejtette: a kormány még ősszel 2500 milliárd forintos közútfejlesztési tervről döntött, melynek mintegy 60 százalékát hazai költségvetésből fedez, és csupán 40 százaléka uniós forrás.

2022-ig mintegy 900 kilométer hosszúságú,  2X2 sávos autópálya, vagy autóút épül meg, mellyel az ország gyorsforgalmi úthálózata 30-40 százalékkal nő – hangsúlyozta Homolya Róbert. E fejlesztéseknek egy része a megyeszékhelyeket kötik be a gyorsforgalmi úthálózatba, másik részük az autópályákat hosszabbítják meg az országhatárig – tette hozzá.

Homolya Róbert a vasúthálózati fejlesztésekkel kapcsolatban elmondta: 2022-ig mintegy 1200 milliárd forint áll Magyarország rendelkezésére, hogy nemzetközi szabványoknak megfelelően korszerűsítse a pályaszerkezetet és új mozdonyokat vásároljon.

Az M25-es építési ütemterve
Az M25-es építési ütemterve

Nyitrai Zsolt, Eger és térsége fideszes országgyűlési képviselője, miniszteri biztos arról beszélt: húsz éves ígéret a heves megyeiek számára az Egert az M3-as autópályával és a fővárossal összekötő 2×2 sávos gyorsforgalmi út, mely a kormány közlekedésfejlesztési tervének köszönhetően végre megépülhet.

Nyitrai Zsolt kifejtette: a 19 kilométeres M25-ös autóút építésének első ütemében 2018-ig Mezőkövesdet az autópályához csatlakoztatják, tehermentesítik Andornaktályát és Nagytályát, valamint Eger déli közlekedési csomópontjait is átalakítják. Ezzel kapcsolatban a közbeszerzést kiírták, a munkaterületet jövő év elején vehetik birtokba a gépek – tette hozzá.

Szavai szerint 2017 elején megkezdődik a közbeszerzési eljárás az Eger és az Andornaktálya közötti szakaszon is, 2018 elején pedig Andornaktálya és Füzesabony között. Mint fogalmazott: egy lassú és nehéz fejlesztésről van szó, hiszen eredetileg csak 1×1 sávos közút volt a terv, de Orbán Viktor miniszterelnöknek köszönhetően 2×2 sávosra bővült a beruházás.

Nyitrai Zsolt arról is beszélt: történelmi léptékű Eger másik fejlesztési lehetősége is, amelynek köszönhetően, intermodális csomópontok kialakításával javulni fog az autóbusz-  és a vasútállomás közötti közlekedés. Ez a beruházás 2019-ben kezdődhet el és 5 milliárd forintból valósulhat meg.

Habis László, Eger polgármestere hangsúlyozta: kiemelkedő és történelmi jelentőségű a város számára, hogy intermodális csomópontjai lesznek, és az M25-ös révén végre bekerül az ország vérkeringésébe, mert gazdasága az iparon és az idegenforgalmon alapul.