Kereszteződés-szörnyeteget, vasútállomáshoz biggyesztett buszpályaudvart, és P+R parkolókat is tartalmaz a terv.
Évek óta napirenden van egy olyan egri komplex csomópont létrehozása az egri vasútállomásnál, amely egyszerre szolgálja ki a vonat- és buszközlekedést, erről mi is sokat írtunk korábban. A hatmilliárd forintos fejlesztésnek legkésőbb 2022-ig kell megvalósulnia.
Újabb fejlemény, hogy az Egri Napok kiszúrta, az egri Főépítész Csoport közzétett néhány látványtervet a beruházásról az eger.hu portálon.
A fenti felülnézeti látványterven látszik: a Vasút és Deák Ferenc utcák találkozásánál egy igazi kereszteződés-szörnyeteg születne dupla kanyarodó sávokkal, buszöböllel, buszsávval, gyalogátkelőhelyekkel. Az Állomás tér Sas út felőli nyúlványánál pedig buszfordulót és buszparkolót építenek.
Az Állomás tér is jelentős átalakuláson mehet át, egy nagy körforgalom épül, amelynek közepén jelentős növényzetet lehet telepíteni, és egy pihenőparkot is terveznek, amely a látványterv bal szélén látható.
A projekt legérdekesebb része az új buszpályaudvar, amelyet a vasútállomás műemlékvédelem alatt álló épületéhez biggyesztenek majd. Szándékosan fogalmazunk így, hiszen maga az épület korántsem izgalmas, grandiózus, impozáns.
Mutatunk még egy látványtervet erről, a sínek felől.
Az utolsó képen a sínek felől látható az állomás épülete, ahol az első, legfontosabb és legboldogabb újdonság a fedett peron. Az Egri Napok szerint üröm az örömben, hogy a tető csak a sínekig tart, azért sokkal elegánsabb lenne, ha fedett sétányon mehetnénk át a buszokig, illetve a keleti P+R parkolókig, de a semminél azért már ez is nagyságrendekkel több lenne.