Az ígéret szerint 2017 első hónapjaiban végre megtörténnek az első kapavágások az Egert az M3-as autópályával összekötő négysávos autóút nyomvonalán. Tervrajzokon keresztül most bemutatjuk, hol szeli át majd a tájat az aszfaltcsík, mely szakaszok épülnek meg először, és hol, illetve milyen típusú körforgalmakkal csatlakozik Egerhez.
Orbán Viktor miniszterelnök még 2015 áprilisában, egri látogatásakor állapodott meg egy több tízmilliárdos fejlesztés részeként Habis László polgármesterrel arról, hogy négysávos autóút köti össze 2018-ra Egert az M3-as autópályával.
Az ambíciózus céldátumot azonban 2020-ra módosította a város, melyet Nyitrai Zsolt Eger fideszes országgyűlési képviselője, miniszterelnöki biztos jelentett be Homolya Róberttel és Habis Lászlóval tartott közös egri sajtótájékoztatóján tavaly novemberben, ígéretet téve arra, hogy 2020-ra a teljes beruházás befejeződik, azaz kétszer két sávban, 18,5 kilométer hosszúságban megépül az M25-ös autóút.
Az első ütemben várhatóan az autóút északi része készül el 2018 első negyedévében (nem mellesleg azon a tavaszon országgyűlési választások lesznek): a K2 csomópont és a 2502-es út Andornaktályát elkerülő átkötési szakasza épül meg, illetve 2018-ig Mezőkövesdet is az autópályához csatlakoztatják.
Eger déli részének közlekedésében is jelentős változtatásokat vezetnek be azért, hogy a város fogadni tudja az M25-öst, egészen pontosan két körforgalommal ellátott csomópont is épül. Az M25 a Faiskola utcánál csatlakozik majd a K2-be, de ezen szakasz másik végén az Egerszalókra vezető útnál is kiépítenek egy körforgalmat.
A második ütem, az M25-ös négy kilométer hosszú északi szakasza szintén 2018 első negyedévében készül el a tervek és remények szerint. E szakaszon is lesz egy csomópontja az autóútnak, az Andornaktálya Nagytálya felőli végén, mely alatt az Olajosok útja fog áthaladni.
A legnehezebb és leghosszabb projekt a déli szakasz megépítése lesz, mely az M3-ashoz külön szintű úgynevezett trombita alakú csomóponttal csatlakozik a Rekettyés pihenőhelytől két kilométerre Miskolc felé. Ez a beruházás csak 2020-ra fejeződik be.
Az M25 klasszikus autóút lesz, 110 km/h megengedett legnagyobb sebességgel, az út mentén stabilizált padka és védőkerítés is kiépítésre kerül majd, a megfelelő szabályok szerint.
És végül egy friss, sajnos nem túl jó hír: a heol.hu nemrég arról értesült: fizetős lesz az M25-ös.
Nézd meg kinagyítva is a terveket: