Nyitrai Zsolt egyelőre csak szóban elkötelezett az elektromos autók iránt Fotó: Keller Richárd
Nyitrai Zsolt az első egri elektromos töltőpont megnyitóján. Útiköltség elszámolása alapján egyelőre úgy tűnik, hogy csak szóban elkötelezett az elektromos autók iránt /Fotó: Keller Richárd
Szinte mindegyik képviselő többet autózott, mint egy évvel korábban, íme a részletes adatok.

A parlamenti képviselők az Országgyűlés által fizetett üzemanyagkártya terhére tankolhatnak a választókörzetük távolságától függő kilométerkeret erejéig. A Heves megyei honatyák havonta 3500 kilométert (Eger-Budapest 12-szer oda-vissza) autózhatnak.

Szinte mindegyik képviselő többet autózott, mint egy évvel korábban, bár 2015-ös adataink az első tíz hónapról szóltak.

Nyitrai Zsolt ahhoz képest megduplázta üzemanyag-költségét, mert 1,226 millió forintért tankolt Kia Cee’d-jébe (novembertől szolgálati Skoda is jár neki). Hétliteres fogyasztással és 335 forintos benzinárral számolva nagyjából 3660 liter üzemanyagot vásárolhatott, amelyből 52 ezer kilométert tehetett meg.

A második a listán Horváth László, aki 1,144 millió forintért tankolt Nissan Quashqaijába, vagy VW Passatjába, ő 2015. október végéig még 930 ezerért vásárolt üzemanyagot. A sorban harmadik Sneider Tamás, aki 965 ezer forintért tankolt hivatali kocsijába. Fodor Gábor a negyedik 895 ezer forinttal (2015-ben 10 hónap alatt 806 ezer forintért autózott), majd a két VW Sharanos, Korózs Lajos és Mirkóczki Ádám következik 837 ezerrel és 754 ezerrel. Előbbi 80, utóbbi 30 ezer forinttal költött kevesebbet 2015 első tíz hónapjához képest. Igaz, időközben az üzemanyag is olcsóbb lett.

Vona Gábornak nincs autója. Szabó Zsolt utazását a minisztériuma fizeti, tőlük ezidáig nem kaptunk adatokat.

 

További részletekért klikk a heol.hu cikkére.

(HEOL)