autout_m25
Az ígéret szerint 2017 első hónapjaiban végre megtörténnek az első kapavágások az Egert az M3-as autópályával összekötő négysávos autóút nyomvonalán. Tervrajzokon keresztül most bemutatjuk, hol szeli át majd a tájat az aszfaltcsík, mely szakaszok épülnek meg először, és hol, illetve milyen típusú körforgalmakkal csatlakozik Egerhez.
Fotó: Keller Richárd
Az autóút megépülésének céldátuma még 2018 volt Orbán Viktor egri látogatásakor. /Fotó: Keller Richárd

Orbán Viktor miniszterelnök még 2015 áprilisában, egri látogatásakor állapodott meg egy több tízmilliárdos fejlesztés részeként Habis László polgármesterrel arról, hogy négysávos autóút köti össze 2018-ra Egert az M3-as autópályával.

Az ambíciózus céldátumot azonban 2020-ra módosította a város, melyet Nyitrai Zsolt Eger fideszes országgyűlési képviselője, miniszterelnöki biztos jelentett be Homolya Róberttel és Habis Lászlóval tartott közös egri sajtótájékoztatóján tavaly novemberben, ígéretet téve arra, hogy 2020-ra a teljes beruházás befejeződik, azaz kétszer két sávban, 18,5 kilométer hosszúságban megépül az M25-ös autóút.

m25_terv_01

Az első ütemben várhatóan az autóút északi része készül el 2018 első negyedévében (nem mellesleg azon a tavaszon országgyűlési választások lesznek): a K2 csomópont és a 2502-es út Andornaktályát elkerülő átkötési szakasza épül meg, illetve 2018-ig Mezőkövesdet is az autópályához csatlakoztatják.

m25_terv_04

Eger déli részének közlekedésében is jelentős változtatásokat vezetnek be azért, hogy a város fogadni tudja az M25-öst, egészen pontosan két körforgalommal ellátott csomópont is épül. Az M25 a Faiskola utcánál csatlakozik majd a K2-be, de ezen szakasz másik végén az Egerszalókra vezető útnál is kiépítenek egy körforgalmat.

m25_terv_08

m25_terv_09

A második ütem, az M25-ös négy kilométer hosszú északi szakasza szintén 2018 első negyedévében készül el a tervek és remények szerint. E szakaszon is lesz egy csomópontja az autóútnak, az Andornaktálya Nagytálya felőli végén, mely alatt az Olajosok útja fog áthaladni.

A legnehezebb és leghosszabb projekt a déli szakasz megépítése lesz, mely az M3-ashoz külön szintű úgynevezett trombita alakú csomóponttal csatlakozik a Rekettyés pihenőhelytől két kilométerre Miskolc felé. Ez a beruházás csak 2020-ra fejeződik be.

m25_terv_05

m25_terv_07

Az M25 klasszikus autóút lesz, 110 km/h megengedett legnagyobb sebességgel, az út mentén stabilizált padka és védőkerítés is kiépítésre kerül majd, a megfelelő szabályok szerint.

m25_terv_06

És végül egy friss, sajnos nem túl jó hír: a heol.hu nemrég arról értesült: fizetős lesz az M25-ös.

Nézd meg kinagyítva is a terveket: