A héten beszámoltunk arról, hogy “kicsit” késve, “kicsit” drágábban, de végre átadták az M25-öst, megvalósítva a heves megyeiek negyedszázados álmát. Azonban a hétfőn tartott avatóünnepség más miatt is emlékezetes: fideszes politikusok újra belengették, hogy megépül az egriek elkerülő útja is.

Átadták az Egert az M3-as autópályával összekötő M25
-ös gyorsforgalmi utat július 20-án MTI/Komka Péter

Bár a nagyívű bejelentésen kívül semmi konkrétum, új információ nem hangzott el, ha már bedobták újra a köztudatba, mi is összefoglaljuk, mit lehet tudni erről.

Korábban hírportálunk is cikkezett arról, hogy 2017 decemberében elfogadta a közgyűlés Eger Fenntartható Városi Mobilitási Tervét, melyben végre szerepelt egy városunkat tehermentesítő-elkerülő út megépítése is.

Akárcsak az M25, az elkerülő út is erős vágya a helyieknek, ugyanis több mint húsz éve teszi pokollá az Egert észak–déli irányban átívelő 25-ös főút mentén élők életét az átmenő elviselhetetlenül nagy gépkocsiforgalom, az egészségre ártalmas hanghatásokkal és az autók, teherautók által okozott szennyező anyagokkal. Persze ez csak az egyik vetülete a problémának, említhetnénk még a keleti vársorészek vagy az ostorosi lakosok infrastrukturális gondjait.

A közgyűlési döntés konkrétumokat is tartalmaz: az ehhez kapcsolodó tanulmány 10-17 milliárd forintra becsülte az építkezés költségeit, illetve egy 2030-as határidőt tűzött ki. A rossz hír, hogy anyagi forrás egyelőre nincs hozzá.

Forrás: eger.hu

Ha az M25-ös megépülése nyögve-nyelős volt, az elkerülő út még nagyobb kihívást jelenthet a finanszírozáson túl is, hiszen az eredeti tervek szerint a város keleti peremén megépítendő út komoly szervezést, átalakítást ígényel.

Az Egri Napok egy részletes cikkben elemzi a lehetséges nyomvonal előnyeit és hátrányait. Eger első blogja szerint számos érv szól a keleti elkerülő megépülése mellett és ellen, melyből inkább az ostorosi, noszvaji és felnémeti lakosoknak származhatna előny, hiszen az egri elkerülőt – a portál szerint – elenyészően kevesen használnák a város teljes kikerülésére, a viszonylag kicsi átmenő forgalom miatt, illetve aránytalanul nagy lenne a kitérő is, mind időben, mind kilométerben. A keleti városrészeket és ezt az oldali agglomerációt azonban tényleg kiszolgálhatja az út, ezáltal valóban csökkenhet a városon belüli forgalom is, ami a fő célkitűzés lenne.

Akárhogyis, mi egriek, nagyon örülnénk, ha az M25 után megépülne az elkerülő út is. Úgy legyen!

EZ IS ÉRDEKELHET