Ebben az esetben segítségünkre lehet a checkcardna.com weboldalon elérhető ellenőrző szolgáltatás. Csak be kell írnunk az autó VIN (Vehicle Identification Number – Járműazonosító szám) számát, s máris rengeteg információt tudunk szerezni a kiszemelt autóról.

Például megtudhatjuk, hogy érte-e baleset az autót, lopott-e a kocsi vagy milyen műszaki adatokkal rendelkezik a jármű.

Nem lehetetlen laikusként használtautót venni

Ellenőrizzük a motort

Szép is lenne, ha elég lenne csak ránézni a kilométerórára, hogy meg tudjuk állapítani, hogy mennyire kopott a motor. Sajnos ez a valóságban nem így van. Egyrészt vissza lehet ügyeskedni egy alacsonyabb számra a kilométerórát – persze ez illegális -, másrészt pedig alacsony kilométeróra szám ellenére is lehet kopott egy motor, ha az előző sofőrök kicsit vadul vezettek.

Ma már számos független autóállapot felméréssel foglalkozó szerviz van, ahol vállalnak a szerelők olyan szolgáltatást, amelynek keretein belül felmérik az adott használtautó műszaki állapotát.

Ha nem értünk az autókhoz, feltétlenül vigyünk magunkkal egy szakembert a használtautó kereskedésbe, hiszen, ha mi, laikusok nézünk be a motorháztető alá, kétséges, hogy bármi problémát észreveszünk majd.

Tesztvezetés hiányában azonnal forduljunk sarkon

Amennyiben nem engedi valamilyen furcsa indokra hivatkozva kipróbálni az autókereskedő a kocsit, azonnal forduljunk sarkon és keressünk egy másik kereskedést. Sosem szabad úgy megvenni egy autót – pláne egy használtat -, hogy nem tudtuk letesztelni a vezetést.

Amennyiben lehetséges a tesztvezetés, szakértőnkkel az oldalunkon üljünk be a kocsiba, s menjünk vele egy kört. Érdemes ilyenkor figyelni a motorháztető körüli zajokra, a kormány holtjátékára, a pedálok kényelmes lenyomására, a sebváltó viselkedésére, illetve mindenképpen próbáljunk vele satufékezni is. Ellenőrizzük a lámpákat, a dudát, igazából mindent, amit egyébként is használnánk vezetés közben (ablaktörlő, index, elakadásjelző, fűtés-hűtés, stb.).

Vizsgáljuk meg a futóműveket

Fontos, hogy a kerekeknek jó tapadása legyen, hiszen, ha elkoptak a bordák a gumikon, az balesetet okozhat még száraz útviszonyok esetében is. Vizsgáljuk meg a pótalkatrészeket is, hiszen a legtöbb autóhoz adnak pótkereket is.

Ha a kerekeken rendellenes, aszimmetrikus kopást látunk, az intő jel, hiszen az autó futóműve nem egyenletesen érintkezik az aszfalttal. Ez sok gondot okozhat később, amit lehet, hogy el akar hallgatni a kereskedő.

Teszteljük az elektronikát

Ma már a legtöbb autó okosautónak számít, így ha valami baj van az elektronikai berendezéssel (fedélzeti számítógéppel), az nagyban tudja befolyásolni a vezetési élményt. Fontos emiatt, hogy leellenőrizzük a legtöbb funkciót, illetve módot (sport, normál, stb.), hiszen csak így tudunk meggyőződni arról, hogy milyen lesz a vezetési élmény az adott kocsival.

Figyeljünk a karosszériára is

Horpadások, karcolások, esetleg a festék elmosódása vagy jellegzetesen valami újrafestés nyoma után érdemes keresgélni. Így ki tudjuk szúrni azt, ha balesete volt a kocsinak vagy át kellett festeni például rozsdásodás miatt.