Bejött Strider Zoltán terve, a lehető legjobbat tesztelte, alkalmi, szintén egri származású navigátorával a Mecsek Rally-n… ráadásul egy trabanttal.
Az egri ralisnak az elmúlt hétvégén, a Baranya Kupa keretein belül alkalma nyílt arra, hogy szinte ugyanazokon a pályákon gyakorolhassa a megfelelő íveket, taktikát, mint ami majd az októberi ORB futamon vár rá.
Igaz, most még „csak” a Trabanttal, és az alkalmi navigátorával, Vig Sándorral, ősszel pedig majd a Mitsubishivel, és állandó segítőjével, Koch Péterrel. De így is nagyon tanulságos volt ez a verseny.
Strider Zoltán hírportálunknak elmondta: egészen más élményt nyújtott ez a verseny ahhoz képest, mint amikor Mitsubishivel szoktak menni. Most igazolódott be az is, hogy a motor, amit 2004-ben építettek a Trabantnak, már nem igazán versenyképes.
Kifejtette : amíg csak magunkban mentek a kategóriánkban, mindig úgy érezték, hogy egészen jól mennek, az adottságoknak megfelelően, de így, hogy a hétvégén másik két Trabanttal szemben is versenyeztek, már nem ez mutatkozott meg. 12 év, az 12 év… Így már futam közben el is döntötte Zoltán, hogy amint hazaérnek, már viszik is a motort felújításra.
A prológon ugyan jól kezdtek, de az első szakaszon, dombnak felfelé rögtön érezték, hogy nem úgy megy az autó, ahogyan azt ők szeretnénk.
Jócskán elmaradtunk a többiekhez képest, így a kategóriagyőzelemre már nem volt esélyünk – árulta el Zoltán. Majd hozzátette: a gyengeségen kívül azonban más hibája nem volt a kocsinak. Élmény szempontjából fantasztikus hétvégét zártunk, főleg, amikor dombnak lefelé megindult a kis autónk, akkor nagyon tudott robogni – fogalmazott az egri ralis.
A “tesztet” összegezve elmondta: abszolút úgy érezte, hogy az előzetes tervüket megvalósították, ennél jobb pályabejárást nem is tarthattak volna a Mecsek Rallye előtt.
Igaz, hogy gyengébb technikával, de nyugodtan, többször is próbálgathattuk a megfelelő íveket a hegyi szakaszon, ami nagyon hasznos lehet majd az éles ORB küzdelmekre – mondta. Hozzátette: ez is volt az elsődleges cél, az időeredményeket nem nagyon figyelték, bár így is, egy kis szerencsével, de összejött számukra egy kategória második helyezés.
Strider Zoltán ezúttal nem állandó navigátorával Koch Péterrel állt rajthoz, hanem a szintén egri származású Vig Sándorral. Ő így összegezte a versenyt:
“Nagyon örültem neki, amikor Zoli megkeresett a lehetőséggel, hogy üljek be mellé navigálni a Baranya Kupára. Habár korábban MARB-os és rally2-es futamokon már indultam, Trabantban még nem volt szerencsém navigálni. Igazán élvezetes volt vele a versenyzés, és Zoli technikája, pontossága is nagyon tetszett. Különösen nagy öröm volt számomra, hogy mindezt a mecseki pályákon tapasztalhattam ki, hiszen ez a verseny, amit leginkább vártam, ez áll hozzám a legközelebb.
A teljesítményünkkel abszolút elégedett vagyok, úgy érzem, tisztesen helyt álltunk, még egy jóval gyengébb motorú kocsival is. A kategóriánk első helyezettjét így nem is tudtuk befogni, de a második helyet így is megcsíptük. Ugyanakkor sajnálom, hogy a Serényi-Szlatnik párosnak fel kellett adnia a küzdelmeket – az ő kiesésük is hozzásegített minket ehhez az eredményhez.
Tisztában vagyok azzal, hogy nem vagyok annyira gyakorlott navigátor még, de úgy érzem, hogy a futam végére egész jól összeszoktunk, jó hangulat uralkodott a kocsiban. Ha újra lehetőség lenne rá, nagyon szívesen ülnék be mellé ismét, akár a Trabantba, akár nagyobb kategóriájú autóba. Ez úton is szeretném megköszönni Zolinak, a családjának és a csapatnak a lehetőséget, szuper élmény volt!”