Vasárnaptól a baromfihús és a tojás általános forgalmi adója 27 helyett 5 százalék lesz, ami a fogyasztói ár 17 százalékos csökkentését indokolja és az áruházláncok, melyek a az áfa mérsékléséből adódó árkedvezményt teljes egészében továbbadják a vásárlóknak.
Az Aldi ennél is nagyobb mértékben, 22 százalékkal csökkenti az érintett termékek bruttó árát. Ez nem időszakos akció, hanem hosszabb távon biztosítják. Hozzátették: 2016 elején a sertés tőkehús bruttó árát csökkentették 22 százalékkal, aminek hatására már az első néhány hétben megnőtt a kereslet.
A Lidl szintén az áfacsökkentést meghaladóan csökkenti árait – legalább 22 százalékkal, de lesz olyan baromfitermék, amelynek 25 százalékkal is alacsonyabb lesz az ára január 1-től. Az áruházláncnál úgy vélik, akár öt százalékkal is nőhet a baromfihús-fogyasztás.
A CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója azt mondta, teljes egészében továbbadják a vásárlóknak az áfa mérsékléséből adódó árkedvezményt. Ők is arra számítanak, hogy a baromfitermékek forgalma nőni fog, ahogy az év elején a sertéshús esetében is történt.
Az Auchan azt közölte, hogy a baromfihús, a tojás és a friss tej áfacsökkentése miatti árcsökkenés 100 százalékát átadják a vásárlóknak.
Az áfacsökkentés nem vonatkozik a fűszerezett, pácolt vagy panírozott baromfitermékre, ahogy a főtt vagy tartósított formában árult tojásra, az UHT és ESL tejre, illetve a sűrített, cukor vagy más édesítőanyag hozzáadásával készült tejtermékekre sem.
(MTI)