Amilyen nehezen vitatható az a bölcsesség, amely szerint „jó bornak is kell a cégér”, legalább annyira igaz az a megállapítás is, hogy még a legélhetőbb, legszebb, a helybéliek és a vendégek által egyaránt kedvelt települések esetében is nélkülözhetetlen a jó városmarketing, amely nemcsak az ott élők mindennapjaira lehet pozitív hatással, de a hely ismertségére, megítélésére nézve is.
Ezt ismerte fel néhány esztendeje a Magyar Marketing Szövetség is, ami azóta évről évre különféle módokon – többek között „A marketing fővárosa” és a „Marketingaktív megye” címmel, valamint „Városmarketing gyémánt” elismeréssel díjazza azon helyeket, amelyek saját elismertségük és jó hírük növelése érdekében sikeres marketingprojekteket valósítottak meg.
E téren a 2017-es év is rendkívül szép eredményt hozott a hevesi megyeszékhely számára, ugyanis azt a pályázatot, amit a Média Eger Nonprofit Kft. KULTURMA csoportja nyújtott be a kiírókhoz, a neves szakemberekből álló zsűri „Városmarketing gyémánt” díjjal jutalmazta.
Eger városa az értékes elismerést – amelyet május legvégén, a Márkaépítés konferencia város- és turizmusmarketing szekciójának ülésén adtak át – egy 2016-os eseménnyel, a már nagyon komoly hagyományokkal bíró „Egri Adventtel” érdemelte ki, vagyis azzal a karácsonyváró rendezvénnyel, amely mind a helyiek, mind a városba látogató turisták körében rendkívüli népszerűségnek örvend.
Eger városa egyébként a “Városmarketing Díj Gyémánt Ranglista 2015-2017” listáján igen szorgalmasan gyűjtögeti az eredményes városmarketingért járó gyémántot, amelyből idén immáron az ötödiket szerezte meg. Mindez azt jelenti, hogy versengésben olyan megyeszékhelyeket is sikerült megelőznie, mint Debrecen vagy Szeged. Jövőre pedig akár újabb „drágakövekkel” is bővülhet a már eddig is gazdag kollekció.
Tekintsd meg decemberi fotógalériánkat az Egri Adventről, melyet a 24.hu hírportál is átvett tőlünk: