Archív fotó: Keller Richárd
Egymilliárd forintos közterületi infrastruktúra-fejlesztésre fordítható támogatást kapott az egri önkormányzat, melyből utakat, járdákat, hidat, csapadékcsatornát és kerékpárutat újít fel. Íme a részletek.

Az egymilliárd forintos kormányzati forrás felhasználásával Egerben 32 elemből álló infrastruktúra-fejlesztési programot hajtanak végre, két ütemben. Elsőként 22, engedélyeztetés nélkül elvégezhető felújítást valósítanak meg, a második ütem tartalmazza majd az összetettebb, nagyobb előkészítést igénylő munkálatokat. A beruházás-sorozat a város egészét érinti, nagy lökést adva a megyeszékhely közlekedésfejlesztésének.

 Már idén szeptemberben az alábbi, közterületi fejlesztések kezdődnek meg:

  1. Arany János utca bölcsőde bekötő út felújítása
  2. Radnóti Miklós utca felújítása (350 m hosszon)
  3. Pozsonyi utca felújítása (179 m hosszon)
  4. Tittel Pál utca felújítása (110 m hosszon)
  5. Almagyar utca és járda felújítása (215 m hosszon)
  6. Kossuth utca és járda felújítása (153 m hosszon)
  7. Kossuth utca hídfelújítás
  8. Csokonai utca járda felújítása (180 m hosszon)
  9. Tizeshonvéd utca felújítása (312 m hosszon)
  10. Széchenyi utca aknafedlapok cseréje és 2 db autóbuszmegálló átépítése
  11. Barkóczy utca és járda felújítása (450 m hosszon)
  12. Fiumei utcai járda átépítése (251 m hosszon)
  13. Olasz utca szervízút burkolat felújítása (181 m hosszon)
  14. Ludányi utca járda felújítása (267 m hosszon)
  15. Kallómalom utca járda felújítása (491,5 m hosszon)
  16. Vallon utcai járda átépítése (242 m hosszon)
  17. Rákóczi Ferenc út 57.-65. sz. előtti zúzottköves parkoló átépítése gyephézagos
  18. Bükk sétány kerékpárút felújítása (600 m hosszon)
  19. Garzon utca járda felújítása (336 m hosszon)
  20. Benedek úti óvoda előtti járda átépítése (109 m hosszon)
  21. Borsod utca burkolat felújítása (173 m hosszon)
  22. Pásztorvölgy utca II. ütem (191 m hosszon)

“Az Eger egészét érintő fejlesztési csomag rendkívüli mértékben segíti majd azt a célunkat, hogy az egri polgárok szempontjából kulcsfontosságú beruházásokat valósíthassunk meg olyan területeken is, melyek nem érintettek az ismert pályázati programokban”

– hangsúlyozta Habis László polgármester.

A munkálatok során jellemzően 1-2 napos, félpályás lezárásra, kisebb útszakaszok esetében pedig egyes időszakokban teljes útlezárásra kell számítani. A szegélyépítések idején útszűkület lassítja majd a forgalmat. A fejlesztési program elvégzése során az autóbusz közlekedés minden érintett utcában zavartalan lesz.

Amikor elérkezünk az aszfaltozáshoz, szükség lesz a behajtást időszakos korlátozására, jelzőőrös irányítás mellett. A kivitelezők valamennyi érintett utcában szórólapokon és közvetlen megkeresés útján is tájékoztatják a lakosságot az aktuális munkákról, forgalomkorlátozásokról és az ingatlanok megközelíthetőségét érintő kérdésekről.