Mindig van lejjebb a TV2-nél – Ezúttal egymásodperces Paks reklámokat villantott a nézők szemébe

Bulvár, Határtalan, Kiemelt, Közélet, Különvélemény
woody_allen
Képtelen megállni a Vajna András György kormánybiztos eximbankos hitelből vett propagandatévéje a szakmaiatlanság és az etikátlanság lejtőjén: nemrég a hajléktalanokba, majd a hvg.hu egyik újságírójába és Vona Gábor pártelnökbe próbált beleszállni a “médium”, pár napja pedig a 2008. évi XLVIII. reklámtörvényről feledkezett meg.

November 7-én este a Tények egyik riportja durván nekiment a a VIII. kerületi hajléktalanoknak, melyhez Marsi Anikó egy kis szolid fintorgással asszisztált. Az ügy pikantériája még, hogy a riportban megszólaló Iványi Gábor, az Oltalom Karitatív Egyesület vezetője a Népszavának elmondta, hogy nem tudja, mikori ez a nyilatkozata, de legalább egy-két éve adott utoljára interjút a TV2-nek. Tehát Iványit meg sem szólaltatták a riporthoz, egyszerűen csak leporoltak egy archív felvételt, és bedobták a Tényekbe, a megkérdezése nélkül.  Íme a teljes videó a felvezetővel együtt:

Ezután a  TV2 új főellenséget talált magának: a hvg.hu újságíróját akarta lejáratni, de visszafelé sült el a dolog.

Történt ugyanis, hogy egy cikk jelent meg a hvg.hu-n, ami arról szólt, hogy Várhegyi Attila, a korábban sikkasztásért elítélt szolnoki polgármester – aki napjainkban is fontos részét alkotja a kormánypárt hatalmi- és médiagépezetének – szívinfarktust kapott.

Ez nem tetszett a kormánypárti sajtónak, előbb a Magyar Idők, aztán a TV2 szállt bele az újságíróba. A TV2 híradójában szánt két és fél percet, ahol kormánypárti jogászok (ifj. Balsai és ifj. Lomnici) aggódnak a médiaetikai normák miatt, és közben bevágtak felvételeket Gergely Zsófiáról, úgy nyitva, hogy „ő itt Gergely Zsófia”.

Ő "mégse nem" az a Gergely Zsófia
Ő “mégse nem” az a Gergely Zsófia

A szépséghiba “csak” az volt, hogy a felvételeken nem a hvg-s Gergely Zsófia, hanem “névrokona” a Négy Mancs nevű állatvédelmi szervezet korábbi projektvezetője volt.

gergely_zsofia_negymancs

A következő nagy bukta sem váratott sokáig magára a Tv2, pontosabban az olykor tények nélküli hírműsor számára: Terry Blackre és a híresen szavahihető Zuschlag Jánosra hivatkozva az Origo és a Riposzt segítségével azt próbálta bizonyítani, hogy Vona Gábor homoszexuális.

Az első vádak után Vona tartott egy sajtótájékoztatót, amiben azt mondta, hogy ő büszke heteroszexuális. Kitért arra is, hogy valóban járt olyan körökbe a kétezres évek elején, ahol a közéletről beszélgettek férfiak, de ezek az Orbán Viktor által szervezett polgári körök voltak. Tehát ha ezt tekinti melegbulinak a kormánymédia, akkor bizony ezeket a melegbulikat maga Orbán Viktor szervezte.

Terry Black aztán hétfőn kitett a Facebookra egy képet, amin Vona látható egy másik férfival, amint egymás szemébe néznek, és közel van egymáshoz az arcuk. Ezt a fotót ellenőrzés nélkül közölte az Origo, a Ripost és kapcsolt részeik, ami azért baj, mert a képről rövid keresgélés után ki lehet deríteni, hogy az egy jobbikos rendezvényen készült 2009-ben, és az örökíti meg, amint egy támogató gratulál Vonának.

A legfrisseb hír szerint a Jobbik médiahatósági panaszbeadvánnyal él, és polgári pert indít a csatornával szemben. Perre számíthat a Pesti Srácok, az Origo, a Lokál és a Ripost is. A Jobbik szerint a közszolgálati média is hasonló eszközökkel él, az M1 híradójában is megvágták a kifogásolt mondatot, a Ripost pedig az MTI-nek lett fontos hivatkozási pontja az elmúlt időszakban.

A sorozatos zakók ellenére a TV2 képtelen megállni a szakmaiatlanság és az etikátlanság lejtőjén: november 10-én, csütörtökön alig 1 másodpercre felvillanó reklámokat mutatott a nézőknek – írta meg a Forbes az olvasója videójával bizonyítva:

A két reklám között megjelenő atomerőmű szó és az MVM felirat azért probléma, mert a tudatosan nem észlelhető reklámokat  tiltja a 2008. évi XLVIII. reklámtörvény.

Vélemény, hozzászólás?