Tavaly decemberben még 6,5 milliárd forintban határozta meg a kormány az M3-as autópályát Egerrel összekötő M25-ös autóút építési költségét, erről beszámolt hírportálunk is, azonban ezt a hétfői Magyar Közlönyben megjelent határozatával megemelte 18,8 milliárd forinttal, így a teljes költség bruttó 25,3 milliárd forint lett.

A hír hallatán azt hihetnénk, hogy jön Mészáros Lőrinc, a nemzet legsikeresebb gázszerelője, aki ha elnyer, vagy  átvesz egy tendert (lásd Szilvásváradi Lipicai Lovasközpont) egyből jelentősen megemeli a kormány a forrást, mint tette ezt a lovasközpont esetében, melynek kerete 1,6 milliárd forintról  6,2 milliárdra forintra hízott.
  
Az M25-ös jelentékeny forrásbővülésének indoklása egyébként elég lakonikus, szűkszavú: a kormány hozzájárul a projekt műszaki tartalmának bővüléséhez, valamint a támogatásának növeléséhez. A projekt megnevezése változatlan maradt, abban nem esik szó semmiféle bővülésről.
 

Megnyugtatunk mindenkit: bár Mészáros Lőrinc megyénkben szennyvízhálózat építéssel és hulladékgazdálkodással kapcsolatos 70 milliárd forint összegű beruházásra kapott megbízást, búzakeményítő üzemet létesíthetett 26 milliárd forintból a Mátrai Erőmű Ipari Parkban, megvásárolta a Lifestyle Hotel Mátrát 4,5 milliárd forintért és a a becsődölt egerszalóki Saliris Resort Spa & Konferencia Hotelt mintegy 6,3 milliárd forintért, a Hunquest Hotel szállodalánc megvásárlásán keresztül az egri Hotel Flóra és a galyatetői Grand Hotel Galya is az övé lett csaknem 30 milliárd forintos állami támogatásból és most már az egri kórház közétkéztetését is megoldja,

az M25-ös beruházója továbbra is a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

Hogy vajon, miért hízott ilyen váratlanul, ilyen nagyra a forráskeret? A kormány “indoklása” alapján maradjunk annyiban: CSAK!

 

AJÁNLJUK MÉG

Két évet csúszik, és fizetős lesz az M25-ös – Íme a tervrajzok