Mára a hipszterekre komoly marketinggépezet épít, sajátos gondolkodásukat, esztétikai világukat igyekeznek kiszolgálni a nagy cégek is,
Mára a hipsterekre komoly marketinggépezet épít, sajátos gondolkodásukat, esztétikai világukat igyekeznek kiszolgálni a nagy cégek is
Egri diákok streetfood hétvégét álmodtak a Szépasszony-völgybe, 400 ezerből meg is valósul.

A Heves Megyei Értéktár Bizottság a Heves megyei értékeket és a magyar kultúrát népszerűsítő vetélkedőt szervezett felső tagozatos és középiskolás diákok számára Vigyázz, kvíz, Hungarikum! címmel. A megmérettetés döntője február 23-án zajlott az elődöntőkből továbbjutó hat Heves megyei csapat részvételével. A megyeházán tartott rendezvényen a csapatoknak elméleti ismereteikről és kreatív marketingkoncepciójukról kellett meggyőzniük a zsűrit.

A zsűriben foglalt helyet Csathóné Sebők Erika, a Heves Megyei Értéktár Bizottság tagja, Klausmann Viktor médiaszakember, műsorvezető, valamint Varga Ottó, az EVAT Zrt. kulturális, turisztikai és marketing divízióvezetője.

hungarikum_kviz_01

Szintén a zsűri tagjaként, Szabó Róbert, a Heves Megyei Közgyűlés elnöke úgy fogalmazott köszöntőjében: Heves megye kivételesen gazdag természeti kincsekben, ami Magyarországon érték, az nálunk adottság. Büszkék vagyunk festői szépségű tájainkra, városainkra, gyógyvizeinkre, megannyi természeti értékünkre, s két borvidékünkre. A Heves Megyei Értéktár Bizottság eddig 36 értéket jegyez, de sokat kell még dolgozni azon, hogy ez a szám sokszorosára növekedjen, s ezzel megközelítse valódi értékeink mennyiségét. Hozzátette: az már az elődöntőkben kiderült, hogy a ma versengő csapatok valóban jól ismerik megyei értékeinket, és bízik abban, hogy az értékek népszerűsítésére kidolgozott ötleteik is kellően kreatívak és megvalósíthatóak lesznek.

hungarikum_kviz_02

A köszöntők után kezdetét vette a döntő, mely két részből állt. A négyfős csapatok első feladatként egy 35 kérdésből álló kvízt töltöttek ki, majd bemutatták a zsűrinek az általuk választott Heves megyei érték népszerűsítését célzó marketingkoncepciót. A prezentációk interaktív módon zajlottak, hiszen a zsűri nemcsak a csapatok előadását, felkészültségét, a terv kreativitását pontozta, hanem kérdéseket is intézett a versenyzők felé, s szakmai véleményt fogalmazott meg. A fiatalok kezdeti izgalmát hamar feloldotta a jó hangulatú diskurzus.

Az egri Andrássy György Katolikus Közgazdasági Középiskola csapata a Szépasszony-völgy népszerűsítését tűzte ki célul. Kampánytervükben a 20-40 éves hipstereket jelölték meg célcsoportként, koncepciójukat látványos arculati elemekkel illusztrált prezentációjukban részleteztek. Programelemeik közt szerepel egy romborozó túra a romkocsma-túrák mintájára, egy street-food hétvége rendezése a völgyben, valamint egy évente ismétlődő kisfesztivál-alkotótábor.

LM_5707

Az Egri SZC Bornemissza Gergely Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium marketingkoncepciója a Hatvani Aranyfácán sűrített paradicsom népszerűsítésére épült. Célközönségként a magyar háziasszonyokat, édesanyákat jelölték meg, kampányuk céljául pedig a brandépítés fejlesztését.

Az egri Kereskedelmi, Mezőgazdasági és Vendéglátóipari Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium koncepciója az 1552 lépés a bor és a gasztronómia jegyében címet kapta, melyben megyénk borainak, valamint tradicionális ételeinek népszerűsítését tűzték zászlajukra egy egynapos egri gasztrotúra keretében.

Az egri Dobó István Gimnázium csapata Egri bor, mindenkor! jeligével készítette el innovatív informatikai megoldásokkal tarkított kampánytervét, melyben a megyeszékhelyre látogató turisták számának növelését, az Egri Bikavér és Eger nevének összekapcsolását, valamint Eger turisztikai értékeinek megismertetését jelölték meg fő célként.

A füzesabonyi Remenyik Zsigmond Gimnázium és Szakgimnázium tanulói a Böjti ételek fesztiválja nevet viselő nemzeti értékünk népszerűsítésére építették koncepciójukat, melyet többek között új arculati elemekkel is gazdagítottak. Az andornaktályai rendezvény magába foglalja az egyházi kultúrát, valamint a gasztronómiát is.

A Hevesről érkező Hevesi József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Körzeti Tagiskola tanulói, marketingkoncepciójuk elkészítésekor a Tisza-tó népszerűsítését célozták meg. A tó élővilágának bemutatásával kapcsolatos rajzverseny hirdetése, valamint Tisza-tavi élmények néven egy Facebook-oldal létrehozása is szerepelt a tervek között.

A zsűri döntése alapján a versenyt az Andrássy György Katolikus Közgazdasági Középiskola tanulói nyerték, akiknek marketingkoncepcióját 400 ezer forint értékben valósítja meg a Heves Megyei Értéktár Bizottság.

hungarikum_kviz_03

Második helyezést ért el a Dobó István Gimnázium csapata, a harmadik helyen pedig a Hevesi József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Körzeti Tagiskolája végzett. A szervezők jóvoltából minden csapat értékes tárgynyereménnyel is gazdagodott.

KIK AZOK A HIPSTEREK?

Az amerikai szlengben a hipster kifejezés az 1940-es években honosodott meg, elsősorban a jazzklubok közönségére utalva, majd egyenes folytatása volt ennek a Kerouac Útonjából megismert 50-es évek beatgenerációja.

A 90-es években a fogalom újra divatba jött az alternatív/indie szubkultúra egyes csoportjaira. A Time magazin szerint hipszter, aki: olyan filmes idézetekkel hord pólókat, amiket sosem láttál, lefitymál, ha Coldplay-t hallgatsz, azt gondolja, hogy Kanye West tőle lopta a napszemüvegét, és mindenáron azt sugallja, hogy semmivel sem törődik.

hispter

Ekkoriban egyaránt a hipszter kultúra kelléke volt a nagymama pulcsija, a hatalmas Wayfarer napszemüveg, a farmer rövidnadrág és a Converse Allstar. Mára a hipszterekre komoly marketinggépezet épít, sajátos gondolkodásukat, esztétikai világukat igyekeznek kiszolgálni a nagy cégek is, hiszen a közösségi média korában ők az igazán véleményformálók.