Bár a Magyar Posta nem adott ki előzetes tájékoztatást, hétfőtől a a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvényre hivatkozva csekkbefizetésnél is elkérhetik a személyigazolványt, lakcímkártyát. 

Hétfőtől a sárga, illetve fehér csekk befizetésekor a személyit és a lakcímkártyát is elkérhetik a postán – értesült a Napi.hu.

A gazdasági portál kollégája a Budapest 34. számú postán adta fel albérletének közüzemi, illetve közös költség számláit készpénz-átutalási megbízással, amikor a hivatali dolgozó a pénzmosás elleni törvényre hivatkozva (2017. évi LIII. törvény a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról – itt tölthető le) elkérte a személyi igazolványát, illetve a lakcímkártyáját.

A lap megtudta: a 2017. évi LIII. törvény, azaz a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló szabályozás alapján hétfőtől a hárommillió-hatszázezer forintot el nem érő ügyleti megbízás teljesítésekor a postai szolgáltató az azonosításnál köteles rögzíteni természetes személy esetén a családi és utónevet, valamint a születési helyet, időt, a jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyfél esetében a nevét, rövidített nevét, valamint a székhelyének, külföldi székhelyű vállalkozás esetén – amennyiben ilyennel rendelkezik – a magyarországi fióktelepének címét.

Az ügylet esetén pedig a megbízás tárgyát és összegét köteles rögzíteni, tovább kérheti meghatározott okiratok bemutatását: ez magyar állampolgár esetében a személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványát és lakcímet igazoló hatósági igazolványát, külföldinél úti okmányát vagy személyazonosító igazolványát jelenti.