Ha saját üzleti weboldalt szeretnél készíttetni, akkor a folyamat végére egy olyan weboldalt kapsz kézhez, amely a vállalkozásod egy kiemelkedően fontos eleme lesz. Az online marketing tevékenységed legalapvetőbb eleméről van szó. Épp ezért még laikusként is érdemes számot vetned arról, hogy mit is szeretnél viszontlátni a böngészőben, mikor beírod a domain neved.

Ebből a cikkből megismerheted azokat az alapvető elemek, funkciókat, tartalmakat, melyekre mindenképpen szükséged lesz akkor, ha egy hatékony, az üzleti céljaid megvalósulását támogató weblapot szeretnél. Kezdjünk is bele és nézzük a céges weboldalak kötelező elemeit!

Kiemelkedő szöveges tartalom

Az írott tartalom egy olyan alkotóeleme a weboldalaknak, melyek felett nagyon gyakran elsiklanak mind a fejlesztők, mind az ügyfelek. Mivel a webfejlesztőknek nem feladata a marketing szövegek megírása és nem is igazán várható el, hogy egy fejlesztő, vagy egy designer komolyabb tartalmakat hozzon létre, ezért számtalan olyan weblapot látni, amely jó megjelenésű ugyan, de a szövegezése nem segít az üzleti célok megvalósításában.

Mielőtt belefogsz a weboldal készítésbe, győzödj meg róla, hogy profi szövegeket fogsz kapni. Beszélj a megbízott ügynökséggel és győződj meg róla, hogy szakértők írják a majdani tartalmaidat.

Egyedi design

Manapság már számos olyan képzéssel találkozhatsz, amely elvégzésével gyorstalpalóként néhány nap, vagy hét alatt megtanulhat a jelentkező weboldalakat készíteni. Ennek az eredménye az, hogy a magyar internet tele van sablon weboldalakkal. Ha olyan egyedi megoldást szeretnél, ami nem fog szembejönni böngészés közben és tényleg a vállalkozásodra van szabva, akkor megint csak az előző bekezdésben is javasoltat tudom ajánlani. Beszélj az ügynökséggel és győződj meg a tapasztalatukról.

Termékek / szolgáltatások bemutatása

Magától értetődő, mégis sokszor kimarad. Mindenképp tüntesd fel a főoldalon és lehetőleg saját aloldalon is az általad nyújtott szolgáltatásokat, termékeket. Fontos, hogy a látogató fejével gondolkodj és a terméked által nyújtott előnyöket kiemeld.

Kapcsolati adatok, elérhetőségek

Egy kapcsolati oldalnak mindenhonnan könnyen elérhetőnek kell lenni, illetve minél több kapcsolatfelvételi lehetőséget kell biztosítanod. Ezek mellett, ha a menüsávban, vagy a láblécben elérhetőek a kapcsolatfelvételi adatok, az még inkább megkönnyíti a látogató dolgát.

Kollégák, csapattagok bemutatása

Sokkal nagyobb bizalmat ébreszthetsz a látogatóban, ha bemutatod számára, hogy ki áll a vállalkozás mögött és kivel fog kapcsolatba lépni. Javaslom, hogy legalább a vezetőségről és a kapcsolattartó kollégákról legyen valamilyen információ.

Logikusan felépített navigáció

Fontos megvizsgálni, hogy milyen aloldalakat szeretnél megjeleníteni a weboldalon és azt, hogy ezek hogyan érhetőek el. Sajnos sokszor tapasztalni azt, hogy olyan kiemelt fontosságú oldalak, mint a kapcsolat, a bemutatkozás, vagy épp a bestseller termékek csak több kattintás árán érhetőek el. Könnyítsd meg a látogató dolgát, amennyire csak lehet.

Referenciák, portfólió, visszajelzések

Sokkal hitelesebbnek tűnhet a weboldalad és vállalkozásod ha képes vagy bemutatni szakértelmedet, valamint ha mások is publikusan bizalmat szavaznak neked. Éppen ezért érdemes a referenciamunkáid és az azokról adott visszajelzéseket kiemelten kezelni.

Céges adatok, adatkezelési tájékoztató, egyéb jogi dokumentumok

Egyrészt kötelező érvényűek, másrészt elvártak. Fontos, hogy az adatkezelési tájékoztató és az alapvető adatok könnyen elérhető helyen legyenek és megfelelően legyenek lehivatkozva. Ugyanez igaz, ha a weboldaladon keresztül üzletet bonyolítasz és ÁSZF-re van szükséged.

Reszponzivitás, mobilbarát megjelenés

Manapság a reszponzivitás elengedhetetlen tulajdonsága a weblapoknak. Már nem csak asztali gépekről és laptopokról böngészünk a neten, így alapvető elvárás, hogy mobil eszközökön is hibamentesen és könnyen kezelhetően jelenjen meg a weboldalunk.

Végszó

Marketing tanácsadóként már számos weboldal elkészítésében vettem részt, így remélem ezzel a bejegyzéssel sikerült segítenem abban, hogy egy jobb minőségű weboldalhoz juss és olyan végeredményt kapj, amilyet elvársz.