Az ADAC téli gumi teszt eredményei szeptember 21-én kerültek ki, és bár nagy meglepetések egyik méretkategóriában sem születtek, azért érdemes egy kicsit jobban is megnézni az idei eredményeket.

Az ADAC teszt eredményeiről bővebben a Totalcar magazin hasábjain is olvashatunk, ahol a pontos számokat is megtaláljuk, hogy melyik abroncs milyen eredményeket ért el. Mint ahogy minden évben, idén is minden abroncskategóriából vett részt a teszten abroncs, a prémium és a felsőközép kategóriás abroncsok mellett az alsó kategóriából is voltak abroncsok.

A teszten tizenhét szempont alapján értékelték az abroncsokat, melyeket nem ugyanolyan súllyal nyomnak a latba. Hét kategóriában történik értékelés: tapadás száraz úton, tapadás nedves úton, tapadás havon, tapadás jeges úton, zaj, fogyasztás, kopás. Ezek természetesen eltérő mértékbe számítanak bele a végeredménybe, a havas és nedves utak teszteredményei számítanak a legnagyobb mértékbe, a zaj meg a legkevésbé döntő tényező. Ennek értelmében ahhoz, hogy egy abroncs megbukjon a teszten az útviszonyok tesztjeink kell leginkább rosszul teljesítenie, de az érthető is, hiszen alapvető szempont egy téli abroncsnál, hogy biztonságos legyen.

A 195/65 R15 méretű gumik eredményei

A 195/65 R15 méretkategória eredményei nem hoztak kifejezetten nagy fordulatokat. A száraz teszten a Michelin Alpin 6 nyújtotta a legjobb eredményt, ugyanakkor a mezőny meglehetősen sűrű volt, mert csak 1-2 tized pont különbség volt a legjobb 6-8 abroncs között. A nedves utak eredményében már jobban kiütköztek a különbségek, itt Continental WinterContact TS86, a Bridgestone Blizzak LM005, a Goodyear UltraGrip 9+ bizonyult a legjobbnak, de a Dunlop Winter Response 2 sem maradt le tőlük.

A havas teszteken több holtverseny is született. Ugyanazt a jó eredményt érte el pontban az első helyen a BF Goodrich g-Force Winter 2, Continental WinterContact TS860, de a Laufenn i Fit + LW31 és a General Tire Altimax Winter 3, a második helyen pedig a Goodyear UltraGrip 9+, a Dunlop Winter Response 2, és Barum Polaris 5 is. A végső értékelésen a Dunlop és a Goodyear bizonyult a legjobban, megegyező pontszámmal osztozhattak az első helyen. A második helyen is holtverseny alakult ki, méghozzá a Michelin Alpin 6 és a Vredestein Wintrac között. Közepesnél rosszabb eredménnyel csak a Kumho Wintercraft WP51 végzett.

A 225/50 R17 méretű gumik tesztjéről: két abroncs elégtelenre vizsgázott

A nagyteljesítményű abroncsok tesztje egy kicsit izgalmasabban alakult, ugyanis két abroncs nem felet meg a német követelményeknek. A Linglong Green-Max Winter UHP abroncsot senki sem várta az élmezőnybe, de ennyire hátra sem, ahogyan a Goodride Z-507 Zuper Snow abroncstól is többet vártunk, annak ellenére, hogy alacsony kategóriás abroncsokról van szó. Természetesen ezen kívül a többi abroncs közepes vagy jó eredményt ért el. A középmezőnyben meglehetősen sok abroncs kapott helyet, három kivétellel minden abroncs.

Az első három hellyel jó minősítés is járt, ez az eredmény viszont nem igazán okozott meglepetést, főleg a 195/65 R15 méretkategória eredményei után. A legjobb eredményt ugyanis a Dunlop téli abroncsa, a Dunlop Winter Sport 5 érte el, a második helyen az előző teszten is jól teljesítő Michelin Alpin 6 végzett, a harmadik pedig a Goodyear Ultragrip Performance+ lett. A prémium kategóriába tartozó abroncsoktól nem is vártunk ennél gyengébb eredményt.

Amit az ADAC téli gumi teszt eredmények alapján leszűrhetünk

Az ADAC teszteredményei alapján idén a Goodyear, a Dunlop és a Michelin abroncsai lettek a legjobbak, azt azonban mindenképp szem előtt kell tartani, hogy ezeket az eredményeket nem szabad készpénznek venni. Ez az eredmény az adott méretkategóriára vonatkozik, vagyis nem jelenti azt, hogy egy másik méretben egy gyengébben teljesítő abroncs ne hozhatna jó eredményt, ahogyan a Dunlop vagy a Goodyear is teljesíthet rosszabbul egy másik méretben, vagy akár egy másik teszten. Ennek ellenére azért az ADAC téli gumi teszt jó lehet viszonyítása alapnak a téli abroncs vásárláshoz.